Skip to main content

Veelgestelde vragen

De kosten van geneesmiddelen die door uw verzekeraar worden vergoed, worden door ons direct aan uw verzekeraar gedeclareerd. U hoeft deze dus niet zelf te betalen. Soms kan het voorkomen dat bepaalde medicijnen, voeding e.d. pas na toestemming van uw verzekeraar vergoed worden. Wij vragen u dan deze medicatie vooruit te betalen. Geneesmiddelen die niet voor vergoeding in aanmerking komen, moet u uiteraard wel betalen. Dit kan zowel contant als met een pinbetaling.

Apotheek De Donge communiceert altijd met andere apotheken om veilig medicatiegebruik te kunnen waarborgen. Bij de apotheken en huisartsen in de regio kunnen uw medicatiegegevens worden opgevraagd. Dit gebeurt alleen indien u daarvoor toestemming heeft gegeven. Indien u geen toestemming geeft, vragen wij u om zelf een actueel medicatieoverzicht mee te nemen. Zo zorgen we met elkaar voor veilig medicatiegebruik.

Apotheek De Donge wisselt medicatiegegevens uit met de meeste huisartsen en apotheken in de regio. Als dit met uw huisarts en/of apotheek niet het geval is, vragen wij u een geprint medicatieoverzicht mee te brengen. De apotheker of apothekersassistent kan ook altijd contact opnemen met uw huisarts of apotheek voor meer informatie. Zo zorgen we met elkaar voor veilig medicatiegebruik.

Uw medicijnen worden klaargemaakt terwijl u wacht. Als u herhaalmedicijnen besteld heeft via de online herhaalservice op een werkdag voor 12.00 uur, dan ligt het op de eerstvolgende werkdag na 12.00 uur voor u klaar. Heeft u het online formulier ingevuld in het weekend? Dan kunt u uw geneesmiddelen vanaf dinsdag ophalen.

Apotheek De Donge beschikt over een aparte spreekkamer waar, als u dat wenst, instructie- en adviesgesprekken kunnen plaatsvinden. U kunt hier ook apart met de apotheker in gesprek als u specifieke vragen heeft.

Als u vragen heeft over uw medicatie, aarzelt u dan niet en kom langs bij Apotheek De Donge. U kunt ook altijd telefonisch contact opnemen of een e-mail sturen. Het telefoonnummer en e-mailadres vindt u op deze website.

Bij de verwerking van uw gegevens wordt te allen tijde gehandeld volgens de Wet Bescherming Persoonsgegevens (WBP). Dit betekent ook dat alle medewerkers geheimhoudingsplicht hebben. Het privacyreglement is hier verkrijgbaar.

De Dienstapotheek kan uw verzekeringsgegevens en medicatiegegevensgeschiedenis opvragen, zodat u ook op momenten dat Apotheek De Donge gesloten is optimaal geholpen kunt worden. Dit kan alleen met uw toestemming. Heeft u daar bezwaar tegen? Dan kunt u dat aan ons kenbaar maken en blokkeren wij deze mogelijkheid. Wij wijzen u er wel op dat dit gebeurt op uw eigen verantwoordelijkheid.

Als u op vakantie gaat of bijvoorbeeld verhuist naar een andere regio, dan kunt u bij Apotheek De Donge een geneesmiddelenpaspoort met al uw medicatiegegevens opvragen.

U kunt oude of overtollige medicijnen inleveren bij Apotheek De Donge. Dat geldt ook voor gebruikte naalden, maar wel alleen als u ze aanbiedt in een speciale naaldencontainer. Wij zorgen dan dat alles verantwoord vernietigd wordt.

Bent u tevreden over onze dienstverlening? Dat horen wij natuurlijk graag, want dan weten we dat we op de goede weg zijn. U kunt uw compliment persoonlijk aan ons laten weten of via het complimentenformulier. U kunt uw waardering over onze zorgverlening ook achterlaten op Zorgkaart Nederland.

Ons streven is om u altijd zo goed mogelijk te helpen en behandelen. Is er iets toch niet helemaal naar wens gegaan, dan horen wij dat graag. Daarmee kunnen wij onze dienstverlening alleen maar verder verbeteren. Wilt u een klacht indienen? Dan verwijzen wij u naar het klachtenformulier.


Apotheek De Donge bedient:

  • patiënten met recepten van de poliklinieken
  • patiënten, vanuit de verpleegafdelingen met ontslagmedicatie
  • bezoekers
  • personeelsleden TweeSteden Ziekenhuis etc.

Apotheek De Donge
TweeSteden
Ziekenhuis Tilburg

Dr. Deelenlaan 5, 5042 AD Tilburg
T 013 - 221 57 88
F 013 - 221 59 97
apotheekdedonge@ezorg.nl

Openingstijden apotheek De Donge

maandag
08.30 – 18.00 uur
dinsdag
08.30 – 20.00 uur
woensdag
08.30 – 18.00 uur
donderdag
08.30 – 18.00 uur
vrijdag
08.30 – 18.00 uur
zaterdag
10.00 – 15.00 uur


Buiten deze openingstijden kunt u, voor spoedrecepten, terecht bij:

De Dienstapotheek, Lage Witsiebaan 2a in Tilburg (naast de Centrale Huisartsenpost).

Telefoon 0900-belrecept of 0900-2357323
Routebeschrijving Dienstapotheek ›

Bestelling biologicals (ziekenhuis verplaatste medicatie)

Bestellingen van Biologicals kunt u vanaf heden ook per e-mail aan ons doorgeven. Dit voorkomt dat u lang moet wachten aan de telefoon. Dit werkt voor u en voor ons efficiënter.

Voor een snelle afhandeling verzoeken wij u de volgende gegevens in het e-mailbericht te vermelden:
  • Naam, adres, geboortedatum, telefoonnummer
  • De datum van uw eerstvolgende bezoek aan de polikliniek
  • De hoeveelheid die u wilt bestellen

Wanneer u de e-mail heeft verstuurd ontvangt u van ons een automatische bevestiging. Deze medicatie staat dan, een week nadat u uw e-mail naar ons verzonden heeft, voor u klaar. Voorbeeld: als u bestelt op woensdag, dan is de medicatie vanaf de eerstvolgende woensdag op te halen.

Wilt u alstublieft indien u een nieuw recept heeft ontvangen van de arts, deze mee nemen wanneer u de medicatie ophaalt.

Het e-mailadres is: tnf@apotheekdedonge.nl